Bankpasjes hebben niet alleen een betaalchip, maar ook -geheel overbodig- stiekem RFID

De Bovenkamer - Het kan ook anders

Please don’t try this at home. I assume no risks for any damage done.   

Bankpasjes krijgen steeds nieuwe mogelijkheden. Geld afhalen met pinpas, wat een vooruitgang is geweest. Betalen met pinpas, een vooruitgang, maar ook Big Brother. Prima allemaal, om als mogelijkheid te hebben. En de chipknip. Die is er afgehaald, om onduidelijke redenen. Niet dat ik die veel gebruikt heb.

In plaats van de chipknip, is er nu het contactloos betalen. Ik zie het voordeel ten aanzien van chippen of pinnen niet. Ik zie het risico wel. Ik heb daarom deze optie persoonlijk uitgezet (standaard staat deze aan, wat ik de banken kwalijk neem).

Wat de banken u ook niet verteld hebben, is dat ze iets anders hebben toegevoegd aan uw bankkaart: RFID. Het heeft geen enkele functie voor uzelf. Maar de bank ziet waar uw pasje is 24h per dag, 7 dagen per week. Ze kunnen…

View original post 260 woorden meer

Geef een reactie

