Dr. Anna M. Silvas: …een jaar na ‘Amoris Laetitia’

2012-2019: Werk voor de glorie en de eer van Jezus Christus

silvasDr. Anna M. Silvas is Onderzoekster aan de Universiteit van New England (Australië). Haar onderzoeksgebied omvat Klassieke en Semitische talen, Kerkvaders, Ascetische en Mystieke Theologie en Kerkgeschiedenis, met bijzondere aandacht voor het einde van de Vierde Eeuw, en de Cappadocische Vaders. Haar expertise in de late oudheid heeft zich uitgebreid van de Grieks en Latijns sprekende wereld naar de Syrisch sprekende wereld van het Nabije Oosten.

+++

“Ik zag de valstrikken die de vijand over heel de wereld had uitgezet en ik zei kreunend: ‘Wat kan door zo veel valstrikken gaan?’ Toen hoorde ik een stem die tot mij zei: ‘Nederigheid.’” – Zo sprak Abt Antonius de Grote, Monnikenvader.

En zo lijkt het mij ook, in het aanvaarden om nu tot u te spreken, een jaar na “Amoris Laetitia”. Vergeeft u mij alstublieft, want het lijkt mij dat talloze meer gekwalificeerde gelovige leken zouden in plaats van mij moeten spreken. Het…

View original post 4.708 woorden meer

Geef een reactie

