Paus Franciscus is van plan om de H. Mis met de geldige consecratie te veranderen

15-2-2017. Paus Franciscus is effectief van plan om de H. Mis te veranderen, in naam van de ‘oecumene’.

pope-francis-eucharist-at-mass-in-st-peter-sOp 6 februari ontving paus Franciscus een “oecumenische” delegatie van de Duitse Evangelische Kerk. Naast de gewoonlijke toespraken, was er de ook de gebruikelijke “ophemeling” van Luther en zijn hervormingen. Maar er is meer, want ondertussen circuleert het nieuws dat paus Franciscus aanwijzingen heeft gegeven voor het veranderen van de “Eucharistische Liturgie.” Hij gaf enkele tips, die dan aan zijn “nauwkeurig onderzoek” zullen worden onderworpen, om – in een notedop – de ritus van de H. Mis te veranderen.

‘Fra Cristophoro’, een Italiaanse priester, vertelt: “Mijn betrouwbare bron van Santa Marta, berichtte mij enkele gesprekken die hij hoorde tussen één lunch en een andere, en vertelde mij dat de verandering aan de Mis, die gewild is door Franciscus, slechts één doel heeft: een oecumenisch doel. Dat is: om een Mis te “creëren” die niet in tegenstelling zal zijn met de Protestantse, en daarom een liturgie zal zijn dat in “gemeenschap” kan gevierd worden.”

“En dit is de waarheid. En dit is zijn bedoeling. Een ‘altijddurende’ liturgie, die echter oecumenisch zal zijn. Uiteraard voorspel ik dat om dit te doen, de paus ook de tekst van de “consecratie” zal moeten veranderen. Dit zou de Mis ongeldig maken. En ik voorspel ook dat diegenen die zullen weigeren deze “nieuwe ritus” te vieren, buiten de Kerk zullen beschouwd worden. Deze tijden komen eraan: laten we het onder ogen zien. De bisschop van Rome wil “el presidente” worden van de verschillende denominaties; en om dit te doen verkoopt hij Jezus tegen een prijs lager dan Judas deed.”

Cristoforo maakt duidelijk dat hij aan deze veranderingen niet zal meedoen: “Wat mij betreft, sinds ik priester ben, zal ik weigeren om dit soort liturgie te vieren.” Hij zegt dat we terug zullen keren naar de “catacomben.” De bedoeling van Franciscus is volgens hem: “aanpassen om te verenigen.” Zelfs in de toespraak van 6 februari had hij het opnieuw over de liturgische verdeeldheid tussen katholieken en protestanten, die in het bijzonder “gemengde koppels” (gemengde huwelijken) pijn doet.

“Blijkbaar wil hij de dingen een versnelling hoger schakelen. Mijn ‘bron’ van Santa Marta vertelt mij dat het bijna zover is: het is enkel een kwestie van tijd.”

Hij besluit: “Ik beveel alle lezers aan om rozenkransen te bidden tot de Madonna – niet om deze tijden weg te duwen, want deze tijden zijn hier – maar dat Zij je mag helpen om het geloof te bewaren, en om te volharden in tijden van vervolgingen. Die tijd zal spoedig komen.”

Bron: Anonimi della croce
Vertaling: Restkerk Net


VERVOLGmeer-details-bekend-over-franciscus-plannen-voor-het-omvormen-van-de-h-mis/


8 Responses to “Paus Franciscus is van plan om de H. Mis met de geldige consecratie te veranderen”

  1. Ik weet hier geen woorden meer voor, we worden echt nu de Restkerk waar Jezus en Maria over heeft gesproken. Waar kunnen wij nog biechten zonder angst? Als ze dit gaan veranderen kan ik van mijn geweten niet meer naar de H. Mis. Ik weet dat er nog goeie dappere priesters zijn. Maar waar? Dank u voor alle informatie. Met vriendelijke groet, mw Koning

  2. Probeert a.u.b. eens als volwassen mensen de dingen te relativeren. Paus Franciscus is een zegen en een geschenk van God. De RKK wordt weer levend. De Kerk leeft weer.

  3. Wat een onzin allemaal. De paus wil helemaal niet dat de mis wordt aangepast aan het geloof van protestanten. Dergelijke roddels zijn ingegeven door de duivel om verwarring bij de gelovigen te zaaien en mensen tegen de paus op te zetten.

  4. Lees John Henry Westen, lees The Remnant, lees Restkerk en wees niet ziende blind wat er op geloofsgebied gebeurt. Als deze paus een zegen is hou ik mijn hart vast. Alle tradities worden overboord gezet. Alle goede kardinalen op een zijspoor en dat is een zegen?

  5. Daniël 12

    11 Vanaf het ogenblik dat het dagelijks offer gestaakt wordt en de huiveringwekkende gruwel wordt opgericht zullen er twaalfhonderdnegentig dagen verlopen. 12 Gelukkig zijn degenen die volharden en dertienhonderdvijfendertig dagen bereiken! 13 En u, ga het einde tegemoet: u zult rusten en aan het einde van de dagen opstaan om uw lot te ontvangen.’

Trackbacks

Geef een reactie

