Lawler: ‘Paus Franciscus is een bron van verdeeldheid geworden’

2012-2019: Werk voor de glorie en de eer van Jezus Christus

Door Phil Lawler, een Amerikaanse katholieke journalist

2012-2019-geudens-kleinIedere dag bid ik voor paus Franciscus. En iedere dag (ik overdrijf maar een beetje) zegt de paus wel weer iets om ons er opnieuw aan te herinneren dat hij katholieken zoals ik niet ziet zitten. Als de heilige vader mij op mijn kop zou geven vanwege mijn zonden, zou ik geen reden tot klagen hebben. Maar dag na dag verwijt de paus mij – en talloze andere gelovige katholieken – dat wij vasthouden aan en soms lijden voor de waarheden die de Kerk altijd heeft geleerd. Wij zijn star, zegt hij tegen ons. Wij zijn “wetgeleerden”, de Farizeeën die zich slechts op hun gemak willen voelen met ons geloof. De paus van Rome zou een punt van eenheid moeten zijn in de Kerk, maar paus Franciscus is jammer genoeg een bron van verdeeldheid geworden. Er zijn twee redenen voor dit…

View original post 646 woorden meer

Geef een reactie

