Selectie uit de Profetieën en Openbaringen van de Heilige Birgitta van Zweden – Boek 1 Hoofdstuk 11 t/m 15

Op weg naar de Hemel

HeiligeBirgittavanZweden

2015

Heilige Birgitta van Zweden, Co-Patrones van Europa


Christus’ woorden tot zijn bruid over hoe Hij zichzelf uit vrije wil aan zijn vijanden heeft overgeleverd om te worden gekruisigd en over de beheersing van het lichaam naar het voorbeeld van zijn lijden.

Boek 1 – Hoofdstuk 11

De Zoon van God sprak met zijn bruid, zeggende: Ik ben de Schep­per van hemel en aarde, en het is mijn ware lichaam dat op het altaar wordt geconsacreerd. Bemin Mij met heel je hart, want Ik heb van jou gehou­den, Mijzelf uit vrije wil aan mijn vijanden overgeleverd terwijl mijn vrienden en mijn moeder in bittere pijn en rouw werden achtergelaten.

Toen Ik de lans, de nagels, de zwepen en de andere pijnigende ge­reed­schappen zag klaarliggen, werd mijn vreugde om te lijden er niet min­der om. Toen mijn hoofd door de doornenkroon aan alle kanten bloedde zou ik zelfs als mijn vijanden…

View original post 1.592 woorden meer

Geef een reactie

