Het Kruis, openbaring van Gods Liefde

Legioen Kleine Zielen van het Barmhartig Hart van Jezus

Door J. De Coster

heilig KruisZolang de wereld niet tot inkeer komt, zal het lijden voortduren. In dit lijden is het Kruis aanwezig, het Kruis van de Verlosser, die wil dat allen gered worden.

Op 2 januari 1993 beschrijft Marguerite hoe ze een bijzondere genade ontving:

“Plots heb ik begrepen (innerlijk visioen) dat het Kruis dat ik al jaren vereerde, een andere betekenis kreeg, die ik voordien niet had begrepen. Het was een vreselijke werkelijkheid. Op dit ogenblik is mijn hart in diepe ontroering tot inzicht gekomen. Ik zie Jezus in de Hof van Olijven. Waarom dit bloedzweet? Men zou zich kunnen afvragen hoe en waarom de God-Mens zoveel angst heeft doorstaan.

De genade die mij woensdag tijdens de Mis werd gegeven, heeft mijn ziel ondergedompeld in het grote Mysterie van Jezus’ Kruisdood. Toen heb ik geweend. Mijn hart heeft geweend. Niet het Kruis zelf was voor Jezus angstaanjagend.

Hij heeft zichzelf gezien, uitgestrekt op dit hout, maar Hij was…

View original post 2.144 woorden meer

Geef een reactie

