Interstellar: een film over ons leven op Aarde?

Kevinwrites

Interstellar is een interessante film, maar in tegenstelling tot andere Christopher Nolan films lijkt deze film niet heel verwarrend te zijn. Er lijkt zelfs een soort sluitende interpretatie gegeven te kunnen worden. Ik zal eerst heel wat vragen over de film beantwoorden (die ik zelf had en die mensen mij stelden) en daarna naar de interpretatie en thema’s kijken. Ik wil er even op wijzen dat deze film behoorlijk veel op 2001: A Space Oddysey lijkt, waar ik al eerder over schreef. In het kader van vage Christopher Nolan films bespreken zal ik de volgende keer The Prestige bespreken, eerder deed ik al Memento.

Vragen:
Wat is er aan de hand op aarde?
Aarde is een grote Dust Bowl, een concept dat de wetenschap al langer kent. Je kunt het Wikipedia-artikel doorlezen over dit fenomeen. De wetenschap verwacht dat met het broeikaseffect en de vernietiging van de natuur die…

View original post 2.316 woorden meer

Geef een reactie

