Inspirerende toespraak van Marguerite te Chevremont (2003)

Legioen Kleine Zielen van het Barmhartig Hart van Jezus

Toespraak van Marguerite

Chèvremont (augustus 2003)

Sinds 1972 stromen op de laatste zondag van augustus mensen van alle kanten samen in Chèvremont, België. Op zondag 31 augustus 2003 heeft Marguerite de mensen als volgt toegesproken:

“Dierbare Kleine Zielen, ik wil u zeggen hoezeer het mij verheugt u hier opnieuw terug te zien, te Chèvremont, het genadeoord van Jezus en Maria. Ik kijk nu naar u en mijn hart is ontroerd, de tederheid en de genegenheid die geheel doordrongen zijn van de goddelijke Aanwezigheid, die uitgaat van deze mooie vergadering, te ontmoeten.

Vandaag wil ik u herinneren aan wat Jezus van zijn Kleine Zielen verwacht. Wat vraagt Jezus? Hij vraagt nederige zielen om te strijden tegen de hoogmoed. De hoogmoed is een gesel die onvermijdelijk leidt tot de ontkenning van het Heilige, zo niet van God zelf; de nederigheid is zijn tegengestelde. Jezus dringt dan ook bijzonder aan op dit basispunt…

View original post 1.215 woorden meer

Geef een reactie

