Geroepen tot het priesterschap; geschreven door een priester

Geroepen tot het priesterschap; geschreven door een priester

Door pastoor L. Buyens, pastoor in mijn geboortedorp Bergeijk:

”Ik, Luc Buyens, werd geboren op 25 januari 1962 te België, in een randgemeente van de stad Antwerpen. In ons gezin volgden, na mij, nog 3 broers die nu allen gehuwd en huisvader zijn. Ik ben nu 49 jaar en dit jaar 13 jaar priester.
Mijn vader was in mijn jonge jaren vrachtwagenchauffeur. Later nam hij het bedrijf van zijn baas over. Samen met mijn moeder was hij daardoor lange tijd zaakvoerder van de Boerenbond te Hamont.
Na de lagere school heb ik gekozen voor een technische opleiding, omdat ik graag met mijn handen werkte. Met mijn 18-19 jaar ging ik als elektromonteur op een autobussenfabriek werken waar ik al jaren vakantiewerk deed. Na daar drie jaar als arbeider gefunctioneerd te hebben, koos ik ervoor om samen met mijn vriendin een horecazaak op te starten. Het etenszaakje floreerde zo goed dat ik weldra mijn baan als fabrieksarbeider opgaf en fulltime in de horeca werkzaam was.
De schok was groot toen na enkele jaren mijn vriendin mij verliet en ik met een zaak stond die ik voor mij alleen niet gewild had. Door de mensen om me heen werd ik aangespoord om door te zetten, wat ik nog enkel jaren deed, maar mijn leven was leeg. Ik begon mij toen vragen over het leven te stellen. Ik realiseerde me dat ik helemaal naar de materie gericht was gaan leven. Een bewogen tijd van zoeken en ommekeer diende zich aan.

Lees verder, hier: http://www.rk-bergeijk.nl/pastoor.php

Geef een reactie

