Eerste indrukken

Ongeveer een maand geleden – op 30 mei om precies te zijn – ben ik verhuisd vanuit Geulle/Moorveld naar de Hoogstraat 139 in Nieuwenhagerheide. Nu na een maand begin ik langzaam maar zeker te wennen aan de nieuwe omgeving, aan de nieuwe mensen, aan de nieuwe parochies, aan de nieuwe werkopdracht en aan de nieuwe priestercollega pastoor Jongen. Voorheen was ik werkzaam in drie parochies met in totaal plusminus 9500 parochianen, nu in zes parochies met in totaal ongeveer het dubbele. In de dorpen Bunde, Geulle en Moorveld bestond het pastoraal team uit twee personen, ik werkte er samen met een pastoraal medewerkster. Nu werken pastoor Jongen en ik samen vanuit een priesterteam. Een nieuwe benoeming en een idem dito verhuizing zetten de wereld even op zijn kop. Vertrouwelijkheden en bekende structuren moeten losgelaten worden, geliefde parochianen en hulpvaardige medewerkers maken baan voor een nieuwe toekomst met andere structuren en andere gezichten.

De eerste indrukken zijn heel positief; een geweldig ontvangst tijdens de installatie en presentatie in de H. Hart van Jezus en H. Familieparochie. Een indrukwekkende ervaring tijdens de heilige Mis van de liefhebbende God op deze nieuwe plek heb ik ervaren als een bevestiging van Boven. Een indrukwekkende processie in Schaesberg met aansluitend frühshoppen. Het vriendelijke welkom bij u heeft me werkelijk goed gedaan en op deze plaats wil ik u allen daar hartelijk voor danken!

Na een hartelijk ontvangst door de twee kerkbesturen en pastoor Jongen spreek ik de hoop uit dat we een lange toekomst samen mogen hebben met een open communicatie en een goede samenwerking. Gods Zegen!

Pastoor Geudens

Geef een reactie

